donderdag 24 januari 2008

Leren dansen

Ballet dansen kan je ook enkel voor het plezier doen. Als je geen professionele danser wil worden kan je toch veel aan ballet hebben. Ballet verbetert je lichaamshouding, is goed voor je zelfvertrouwen en berngt je discipline bij om dingen doed te leren.

Balletlessen moeten vooral leuk zijn, voor jou, de andere leerlingen en de leraar. Daarom is het heel belangrijk om de juiste intselling te hebben bij de lessen. Je moet geïnteresseerd en gemotiveerd zijn. Je moet blijven kijken, luisteren en oefenen.

Als je balletlessen wil volgen zoek je het beste naar een school met een leraar die een opleiding heeft gevolgd om te les te geven. Dat is belangrijk om de techniek juist te kunnen leren, maar ook voor je lichaam. Opgeleide leerkrachten hebben ook anatomie gekregen. Er zijn verschillende manieren waarop je les kan krijgen. Volgens het Engelse systeem van de Royal Academy of Dancing, en volgens het Russische systeem van Cecchetti en Vaganova. Je kunt naast ballet ook andere lessen volgen zoals moderne dans, jazz, hedendaagse dans en tapdans.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi ,
ik ben audrey een meisje van 12 jaar ik oefen kei hart tuis maar toch kan ik de sprong niet kunnen jullie mij helpen danku xxx

Anoniem zei

Hoii
ik vind ballet zo gewelding maar ik krijg sprong niet onder knie kun je me helpen dank u wel
Vriedlijke groetjes Ballet danser